Thursday, October 27, 2011

Cerita Aku


ini ke ujian yang harus aku terima ? Ya ALLAH selamatkanlah hamba mu daripada fitnah yang besar, aku tidak mampu utk menahan fitnah meraka. hidup ini lah membuat aku sengsara, hidup di fitnah and kekeliruan berkasih. aku faham , aku bukan la manusia yang sempurna tetapi jangan la berfinah sampai camnie skali.


aku faham apa yang korg x berpuas hati dengan aku, adakah benar aku nie seorang GAY? Ya ALLAH if benar la aku seorang GAY x mungkin aku berkasih dengan seorang wanita.  automatic hukumnya, aku lelaki yang tidak diakui umat oleh nabi ALLAH iaitu nabi MUHAMMAD S.A.W.

xkn smpi camtu skali, aku nk dalam hidup aku??? percaya la hanya ALLAH S.W.T sahaja yang tahu isi hati aku . please la jgn men sedap mulut je mengfitnah orang. hurmm

kekeliruan menyebabkan aku membuat keputusan mempertahankan or x, gadis yang aku cintai menyintai EX dye lg. apa yg aku harus buat? adakah kurang kasih syg yg aku berikan? sygnya aku seorang insan yang lemah . aku hanyalah insan yang hanya untuk menumpang kasih syg org len. sayang~ aku akan melepaskan if kau menginginkan. 

aku redha pada keagungan ALLAH S.W.T,  ujian keatas manusia yang lemah dapat menguatkan aku dan membuat aku sentiasa di sisinya. biarlah air mata yang mengalir kerana kekecewaan bukan kerana bermusuhan. 


4 comments:

محمد رازيق said... [Reply to comment]

sbr bro... pekakkan telinga, bnykkan doa.. insyaallah smoga yg memfitnah itu terima hidayah bro..

acheeqa farhana said... [Reply to comment]

sabar ye..hdup mmg selalu diuji..
mengadu pd yg esa..ssungguhnya Dia yg maha mengetahui kebenarannya :)

kakak said... [Reply to comment]

kita jangan kisahkan apa orang nak cakap, nak nilai tentang diri kita.. itu lumrah.. anggap ini dugaan.. adik pegang satu je.. yang penting kita dan ALLAH lebih lagi tahu.. itu dah cukup.. kita mengharapkan mereka ni mendengar dan mempercayai kita, tapi untuk ape?

ini cuma ujian iman dik. ujian kecil dari ALLAH.. kita tak perlu melatah.. mereka yang memilih untuk tergolong dalam golongan yang rugi.. biarkan.. kita doakan supaya satu hari nanti, pintu hati mereka dibuka untuk bertaubat.. semoga hati mereka dibersihkan dari segala syak wasangka dan fitnah.. itu lebih afdhal.. banyak2 bersabar ok dik..

mencintai sesama manusia, apa lah sangat.. cinta pada ALLAH yang utama, jodoh pertemuan serah semua pada ALLAH.. kalau betul die jodoh awak, satu hari nanti lambat atau cepat, insyaALLAH, bersatulah awak dgn die dgn akad di dunia ni.. percaya dan yakin dgn Qada' dan Qadar ALLAH.. tak dapat kat dunia, insyaALLAH di akhirat kelak..

kakak said... [Reply to comment]

oh ye, thanks atas komen awak ye ;) ape pun, semuanya belum lagi berakhir selagi hayat dikandung badan.. same2lah kite muhasabah dan belajar perbaiki diri serta istiqamah dalam mencari keredhaan ALLAH SWT insyaALLAH..

Post a Comment

 
;