Thursday, May 17, 2012

Aku Tak Campur Tangan Dengan Agenda Politik

Politik! secara jujur aku kurang faham apa Agenda politik pada masa kini, Media Massa dan Media Elektronik memainkan peranan dalam mewujudkan permainan politik. Apa yang aku faham, kenapa negara aku menjadi huru-hara? kenapa negara aku seperti negara yang mempunyai sistem yang tidak teratur?

secara jujur politik bukan apa yang aku minat, aku hanyalah sekelompok rakyat Malaysia yang mahukan kedamaian, Negara yang adil dan Negara yang mempunyai Unsur-unsur Islam yang sebenar. Kenapa mesti politik dan ketamakan yang diutamakan? kenapa tidak mementingkan unsur kasih sayang, prikemanusian dan saling tolong-menolong sesama ISLAM? Kenapa negara yang ditindas tidak ditolong?

kenapa hanya pertolongan yang sedikit diheboh-hebohkan? dengar dari kata-kataku ini. Aku hanyalah rakyat yang suka membodohkan diri dan berdiam diri jika tidak terusik tetapi akan bangun dan menentang apabila di tindas! ingat negara ini sedang ditindas untuk mendapatkan keuntungan. dibawah adalah diantara sedutan video oleh George Carlin, dengar dan contohi! 


0 comments:

Post a Comment

 
;